Kroki!

Hej hej! Tänkte berätta lite om vad vi gjorde idag och förra veckan, nämligen teckna kroki. Ni som inte vet vad det är så tecknar man av en naken modell. Dom flesta i klassen inklusive mig tycker detta är bland det roligaste. Det kan man inte tro när man hör talas om det, men när man väl sitter där och ska rita av så ser man inte en naken människa bara former och linjer. Det roliga med detta är iallafall att man tävlar med sig själv kan man säga. Alltså så får vi först kanske 10min på oss att rita av henne och se minskar dom tiden t.ex.5min-1min-30sek. Så man lär sig att teckna snabbt. 30 sekundarna hinner man nästan inget på kan jag säga. Sen får vi ibland teckna med vänster hand vilket är svårt, men bilderna blir rätt bra faktiskt.

Här är ett par bilder från förra året. Kan säga nu att när jag tog fram dom förut, vilken chock jag fick, alltså vad jag har utvecklats på detta år. Den som jag teckna på 10min förra året  tecknar jag bättre på 5min. Jisses, Aja här är iallafall bilderna från förra året. Tänkte kankse ta kort på dom jag gjort iår också imogon, så ni får se utvecklingen:)


10min


30sekunder


5min


5-10min


3min här ser ni hur man bygger upp kroppen. Men nuförtiden gör jag inga "lådor"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0