MatMatMat!

Min blogg bara krånglar och krånglar, därför har jag inte uppdaterat!

Men nu, äntligen så funkar den;)
Lagade mat idag och jag blev faktiskt riktigt nöjd med den, har tagit kort på den och ni får receptet, även om jag nästan aldrig använder mått så skriver jag ner vad jag tror måtten var!

Kyckling i soltorkadtomat-sås med klyftpoatis och morötter!

(detta är för en portion, för jag var ensam hemma idag, ta mer av allting för fler presoner.)

2potatisar
1morot
en bit kycklingfile
salt
peppar
olivolja
honungskrydda?
timjan

sås
1½dl grädde
½dl vatten
1msk creme fraiche
X antal soltorkade tomater (ta så många du vill)
lite av oljan från tomatburken.

Sätt på ugnen på 200 grader.Skala potatis och morot och skär dom i "längder". Häll olivolja på en plåt, lägg i potatis och morötter, salta, peppra och lägg på lite timjan. Sätt in i ugnen tills allt fått färg,mjuknat. Skär kycklingfilen i bitar, salta,peppra och ta på lite av honungskryddan (minns inte vad den hette, men nått med honung) . Ta fram en stekpanna häll i lite olivolja. Lägg i kycklingen och stek tills den är genomstekt. Sen häller du i grädde,vatten, creme fraiche och dom soltorkadetomaterna plus lite av oljan från dom. Ta ut potatisen och lägg upp allt på en tallrik!


kycklingen steks.


kyckling och sås


Klart!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sweet att få lite extra besökare.. ;) =)



Härligt recept ska bokmärka denna. =)

Du har nu fått en som kommer besöka din blogg några fler gånger.. flin ;)

2009-02-11 @ 21:12:47
URL: http://dendarjenny.blogg.se/
Postat av: carro

såg asgott ut :)

2009-02-11 @ 22:07:33
URL: http://carole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0