60-tals makeup!

Provade idag att sminka mig på ett annat sätt, så jag gjorde en som jag inspirerades av frå 50-60 talet. Har tagit bilder på hur jag gjorde och resultat! (visar bara hur jag gjorde ögonen)


1. Tog två olika ögonskuggor, En vit och en ljusbrun!


2. Målade eyeliner på övre ögonlocket, rätt tjock rand!


Då ser det ut såhär när ögonen är öppna!


3. På med mascara, jag tog först och böjde fransarna, och använde sen en vattenfast mascara och sen en vanlig! Men vattenfast håller sig "böjen" längre, eller iallafall för mig!





4. på med liite mascara på dom undre fransarna och vit kajal så ögonen ser större ut!


Klart, inte så svårt va!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack, tack!



Snyggt och kul med sminktips :)

2009-01-07 @ 12:43:51
URL: http://dirtyprettythings.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vad heter den ljusbruna skuggan som du använder?

2009-10-26 @ 13:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0