Komedier topp 3

Tänkte visa vilka komedier (enligt mig) som jag gillar mest. (dom är ej i ordning)



Vet inte varför jag gillar den egentligen, tycker han i vissa fall är "för mycket"  men i denna var han riktigt rolig. Vissa stunder kunde jag inte sluta skratta.
 Handling: Mr Bean åker på semester till franska rivieran. Frankrike har alltid lockat folk från världens alla hörn som det perfekta stället att fira semester och få njuta av det goda livet och förfinad kultur. Förfining är kanske inte ett ord som förknippas med Mr Bean, men när han väljer Frankrike som semestermål flyttas automatiskt fokus från finkulturens underverk till den vandrande katastrof som obönhörligt styr sina steg mot dem.


En klassisk tjej film typ. Men den är rolig och jag gillar den.
Handling: Hämnden har aldrig varit så ljuv som när tre tjejer upptäcker att de allihop dejtat skolans snygging. Nu är det endast deras uppfinningsrikedom som sätter gränsen för hur långt de är villiga att gå för att smutskasta honom, förstöra hans rykte och slutligen krossa hans hjärta.


Älskar när hon kommer till skolan och ska försöka dölja att hon är en tjej.
Handling:När Violas bror drar till London i ett par veckor passar hon på att hänga på hans internatskola. Utklädd till sin bror blir Viola kär i en av spelarna i sitt fotbollslag, men inser att det är betydligt fler än hon som har kärleksproblem.

Det finns säkert roligare filmer som jag inte kommit på, men dom jag kom på är dom här. Tänkte jag gör nån sån här lite då och då. Fast med olika kategorier som drama, äventyr, skräck mm.

Kommentarer
Postat av: frida

gillar också dom här filmerna:)

2009-01-11 @ 22:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0