Alla helgons dag!

Imorgon är det alla helgons dag, men vet inte om många verkligen vet om att det är det, dom flesta tror det är halloween. Alla helgons dag och Halloween är så olika så det inte är sant.

Alla helgons dag: Hedra dom döda genom att sätta ett ljus på graven, krans, tänka på dom lite extra.
Halloween: folk som klär ut sig till monster och barn som skriker bus eller godis.

Jag läste på wiki att egentligen så ska halloween firas dan innan alla helgons dag, eller dagen efter. Men inte samma dag, för många anser det som kränkande för dom döda. Vilket jag faktiskt gör, lite. Jag växte ju upp kristet kan man säga, även fast jag inte är särskilt kristen så firar jag alla helgons dag, det är ett av dom finaste och mysigaste tiderna på året. tänk på kvällen när ni går till kyrkogården med massa ljus tända vid varje grav, som ett hav av ljus. Om ni aldrig har tänt ljus på graven, så gör det imorgon när det börjat mörkna lite. och tänk på dom:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0