Pestolax med rotsaker

Detta recept såg jag att dom gjorde på "halv 8 hos mig", eller vad det heter, tyckte att det lät gott och ville prova. gjord eutan recept, gjorde så som jag tror det va. men bra blev det:)

Pestolax med rotsaker och fetakräm
(skriver för 2 personer, det är bara att göra en större sats till fler, men det fattar ni nog;) )

2 laxfileér
1 ½ burk creme freich
pesto (ta så mycket ni själva vill ha)
olika rotsaker bl.a morot, potatis, palsternacka mm
(jag tog morot och potatis, det va det jag hade hemma)
olivolja
salt peppar
timjan

fetakräm
fetaost
creme freich
lite av röran till laxen
salt
peppar

Sätt på ugnen på ca 200 grader. Skalarotsakerna och skär dom i klyftor, lägg dom i en plåt, salta, peppra och ta lite timjan plus olja. in ugnen. Gör pestokrämen till laxen genom att blanda peston med creme freichen salta lite. Glöm inte att salta laxen också (jag glömde det första gången jag gjordet haha). häl krämen på laxen och ta in det i ugnen också. här är det lite problem om man har en ug, det jag gjord evar att in med rotsakerna, sen ut med dom o in med laxen osv tills allt var klart. men dte va så jag gjorde. Gör sedan fetakrämen. mosa fetaost och blanda med creme freichen och lite av röran till laxen. sen in i kylen. sen är allt klart.
 
(Ja jag vet att det blev ett flummigt recept, men hoppas ni förstod lite)


potatis och morot i ugnen


laxen med pestokräm (innan ugnen)


fetaost kräm


allt klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0