Sminktips!

Detta har säkert andra kommit på innan mig, men jag visar det ändå:)

Istället för att köpa en dyr makeup pensel, så köp en vanlig pensel istället, alltså en akvarell pensel.



Det är mycket billigare, och jag tycker det var väldigt lätt att t.ex lägga ögonskuggan under den undrefransraden som brukar va lite trixit, men det var jättelätt med denna.

Sen om man blöter penseln och tar ögonskugga så den blir våt, så kan man använda den som eyeliner, det va också väldigt lätt att lägga med denna.


Denna är köpt på Claes ohlson och kostade ca 20kr.Detta är den näst minsta penseln.


Har målat med penseln här, men det syns knappt inte. men skulle visa hur bra linjer den gör. jaja:)


Kommentarer
Postat av: maddie

hmm bra tips! har jag faktiskt aldrig tänkt på att man kan göra så :)

2009-10-09 @ 20:11:31
URL: http://princessmaddie.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Smart budgettips! Det gillas! :D

2009-10-12 @ 00:41:41
URL: http://zarlei.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0