Kakbak

Bakade kakor igår när vi inte kunde gå ut, blev riktigt nöjd, så jag tänkte dela med mig av receptet här!

Skurna Chokladbröd

Till ca 50 kakor

5dl vetemjöl
2dl socker
½ tsk salt
½ dl kakao
1 tsk bakpulver
1 rågad msk vaniljsocker
200 g rumsvarmt margarin eller smör
1 medelstort ägg
ägg till pensling
pärlsocker
hackad sötmandel


Blanda alla torra ingredienser, klicka sedan i smöret. Tillsätt ägget sist. Arbeta samman degen snabbt. Dela den i fyra delar och forma till längder . Lägg två på varje plåt och platta ut dom med handflatan. Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsocker och kankse mandelhack om ni vill ha.
Grädda mitt i ugnen i 175-200 grader ugnsvärme i 15-17min, Låt längderna svalna lite och skär dom sedan i sneda bitar innan de kallnat helt.





Receptet är taget från annas kakbok! 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag kan nästan känna doften hit! De ser sjukt goda ut! :)

2010-02-21 @ 19:35:26
URL: http://tribecas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0