50-tals makeup plus tips!!!

Här är den, dom två sista bilderna har jag målat i eyelinern så den blev mörkare i ps, bara så ni vet;) och sen kan jag säga att jag inte använt den ps som vi har nu nån gång, så det är därför några bilder ser lite roliga ut aja, ni märker nog inte nått haha!

1. Fukta ansiktet innan du börjar, inte bra med torr hud som amn lätt får på vintern!

2. Ta på concealer där det behövs, och foundation (som jag skippade idag)!

3. Måla ett tunt sträck över ögat.

4. Måla nu i det sträcket så det blir tjockare,det tjockaste ska vara längst mot ögonvrån eller i mitten av ögat.

5. Nu kan du måla den lilla tippen, ja gör den så lång så den går lite över min "rynka" (eller vad heter det), ettbra sätt att veta hur lång den ska bli!

6. Böj fransarna och på med mascara, sen är det finito, klart, finish. ja, ni fattar haha. Det bästa är såklart att träna mycket för att få det helt rätt.



Men jag har ett tips så det är lite lättare att måla eyelinern.



Här ser ni att jag har en liten spegel nedanför den stora, den gör så jag tittar deråt, då blir det lättare än om man tittar rakt fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0