Roliga grejer som hänt i veckan!

Har hänt lite roliga grejer nu i veckan, eller komiska grejer!

1. I tisdags så hittade jag ett av våra får liggandes och krampandes på marken (dte va inget kul alls!!), iallafall till det roliga var att mamma hade vart och tagit bort en vårta hon haft mellan ögonen med laser, och när jag ringde och sa att ett av fåren var riktigt dåligt så åkte dom (mammao pappa) och hämtade en jägare så han kunde skjuta fåret (hon var gammal). När dom kommer hem med jägaren går mamma och han in i vår lillstuga då känner mamma att det är nått som rinner vid näsan, kinden medan hon pratar med jägaren. sen när hon kommer in och tittar sig själv i spegeln så var det blod som hade runnit längs hela näsan och kinden, alltså hade vårtan hon hade tagit bort börjat blöda pga av kylan (tror jag), det hade sett hemskt ut, det roliga varatt jägaren sa inget, men ja uindrar vad han tänkte när hon stod där med blod som rann haha.



2. Igår såg vi på "kniven mot strupen", dom var i halmstad på en resturang som hade ruttna och mögliga grejer i kylen och frysen. Och maten var jättedålig och mos gjord av pulvermos. Mamma säger: Tänk om nån som ätit där ser detta nu". Sen var det inget mer med det.
Sen går dom in i själva resturangen där man äter, och jag tänker att jag känner ju igen dom där tapeterna. Jag säger högt: Jag känner igen mig, jag har sett tapeterna och färgerna, mamma ja tror vi har ätit där.
Vi börjar diskutera om hur det ser ut, óch visst är det där vi åt i somras på semestern. Haha vad vi skratta särskilt efter mammas kommentar innan. Som tur var åt vi där efter programmet var där, så det va jättegod mat!



3. igår var jag hos en kompis och min bror var på en inflyttningsfest. Vid 00.00 tiden så åkte jag hemmåt. jag är själv på vägen, men sen ser jag en bil bakom mig, inget mer med det.
Sen när jag ska svänga in mot vår lilla väg, som är en väg där man inte tror nån kan bo vid, så åker bilen som var bakom mig efter mig upp på vägen. Jag blir här helt livrädd och tror det är nån mördare eller nått, så jag planerade att jag skulle åka upp med bilen och skynda in till mamma och pappa. Men sen kom jag på att min bror också var ute och att det faktiskt kunde va han. vilket det var, som tur va. Men hur stor chans är det att just han åker efter mig av alla bilar som åker på den vägen. Knäppt!! 



 Kort av mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0