Köpt ny kamera!

Så, nu vart det gjort. Har köpt en ny kamera, iof är den inte hos mig än för jag köpte den på Komplett.se där den var billigast. Blev iaf en Nikon D90 en lite äldre modell från 08-09 (tror jag) men som jag bara har hört bra ifrån. Den är för en som vill förbättra sitt fotande.

Den kostade 7590kr på komplett.se I affär har den kostat 7999kr, så tjänade lite iaf på den.
När den var ny så kostade den runt 12000kr.


Såhär ser den ut

Den har iallafall en liten display där uppe på "huset" så det blir lättare att kolla inställningarna. och sen som jag tycker är väldigt bra är att autofokusen sitter i "huset" och inte i objektivet, så jag kan köpa i princip vilket objektiv jag vill.

Objektivet jag köpte med är ett kitobjektiv nikon 18/105mm. Ska även lite senare köpa objektivet 50mm/1.8D som jag läst väldigt bra om, och som tydligen är väldigt prisvärt (kostar runt 1290), så det ska jag ha till porträtt och liknande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0