Tänk vad man kan hitta om man letar lite!

Mamma tog idag ner en låda från vinden som innehöll en massa pärmar med foton och tidningsurklipp i och fotoalbum från när mamma var liten.

I en av pärmarna med tidningsurklipp så hittar jag en dödsannons på min morfars bror. jag läste igenom den och hade ju hört lite att han var rik,direktör och hade flera egna affärer. Men nästan längst ner i texten stod det att han var en Tempelriddare och Riddare sedan år 1948, hur häftigt är inte det, en Tempelriddare liksom.

Jag läser Arn bökerna nu dessutom så då är det extra spännande tycker jag. Blev iallafall så chockad när jag läste det och frågade mamma om hon visste det men det gjorde hon inte. Synd att han inte lever längre, skulle vilja ha pratat med honom. han låter som en intressant snubbe (haha).



Och sen har vi min morfar också, önskade att han hade levt nu med, iof blev han 94år gammal, men dog när jag var 3-4 år så jag minns inte så mycket av honom.

Iallafall så var han Mariestads Första Ambulansförare, senare blev han vaktmästre på sjukhuset där. Han har även fått en bragd-pokal för han räddade en man som var självmordbenägen.

Även en massa andra saker, men det skriver jag i ett annat inlägg, för det är en historia kan man säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0